Persbericht TC HEERDE overhandigt sponsorbedrag aan de Rode Beer

logo rvmHEERDE- De voorzitter van de TC HEERDE Pieter Steenbergen en Herman Herbrink, de voorzitter van de TC HEERDE commissie die de Rabo Veluwes Mooiste op 1 augustus jl. organiseerde, hebben Jack Augustinus van stichting ‘De Rode Beer’ namens de TC HEERDE een sponsorbedrag van € 830, – overhandigd. De Rabo Veluwes Mooiste is het grootste fietsevenement van de Noord Veluwe.

Stichting ‘De Rode Beer’ zet zich in om een vakantiehuis te realiseren op de Veluwe voor mensen met een handicap en hun familie/begeleiding. Omdat daar veel geld voor nodig is heeft de stichting in 2009 een kringloopwinkel aan de Veldweg in Heerde geopend. Daarnaast zijn er veel mensen, verenigingen, bedrijven en kerken die ‘De Rode Beer’ steunen en daarom werd het mogelijk om in 2012 de locatie aan te kopen voor het vakantiehuis. Vorig jaar is gestart met de verbouwing. Ook daar is wederom veel geld voor nodig.

De TC HEERDE heeft zich, in samenspraak met hoofdsponsor Rabobank Noord Veluwe, verbonden aan ‘De Rode Beer’ om een sponsorbedrag ter beschikking te stellen. Dit sponsorbedrag bestaat uit een bedrag van € 1, – bovenop de deelnemersbijdrage van de Rabo Veluwes Mooiste en daarnaast stelt de toerclub € 1, – per niet betalende deelnemer ter beschikking. Pieter Steenbergen: “we vinden dat mensen die gezond zijn oog mogen hebben voor diegenen die het wat gezondheid betreft wat minder getroffen hebben. Mede door middel van deze sponsoring aan dit lokaal en sympathiek doel wil de TC HEERDE invulling geven aan maatschappelijk verantwoord verenigen. We hebben de afgelopen drie jaren de stichting de rode beer gesteund. De komende periode willen we, in samenspraak met de Rabobank Noord Veluwe, onderzoeken welk lokaal gebonden doel we de komende drie jaren gaan steunen”.

Tevens heeft de Rabo Bank Noord Veluwe, deze sponsortocht gepromoot via diverse communicatie kanalen, zoals het ledenmagazine Dichterbij, een advertentie in de lokale media, sociale media en de website www.rabobank.nl/noord Veluwe. Herman Herbrink benadrukt: “niet alleen de Rabo Bank zijn we zeer erkentelijk voor de geboden steun maar ook de firma Bolletje uit Heerde, Dijkstra Bedrijfsauto’s B.V., PLUS Van den Hoven-Heerde, de voetbalvereniging Heerde, het Rode Kruis Heerde/Hattem en de Gemeente Heerde”. Herbrink vervolgt: “we laten vele fietsers van binnen en buiten de regio en vele vakantiegangers kennis maken met Heerde en omstreken en de prachtige Noord Veluwe. Prachtige promotie. Echter zonder steun en medewerking van bedrijfsleven, overheid, verenigingen en uiteraard onze eigen vrijwilligers kunnen we geen groot evenement zoals de Rabo Veluwes Mooiste organiseren. Gelukkig is die steun en medewerking er wel en als dat uiteindelijk ook nog uitmondt in een mooi bedrag voor de ‘Rode Beer’ dan zien we alleen maar blije gezichten. Daar doen we het helemaal voor”!v

Reacties zijn gesloten.