JHVM – Routes

JHVM – Routes

De RVM heeft 2 soorten routes, namelijk voor de racefietsers langere routes over zoveel mogelijk verkeersluwe bredere wegen/paden en een kortere route voor de recreatieve (e)fietser over voornamelijk verharde bospaden .

RACEFIETSROUTES

75 – 100 – 150 kilometer routes
De routes zijn sportief uitdagend, toeristisch aantrekkelijk en verkeersluw: je komt slechts een paar verkeerslichten tegen.
Onderweg is er een verzorgingspost in het Zandenbos nabij Nunspeet (voor de 75km is dit na 30km, voor de 100 en 150km routes is dit na 50km).

75 kilometer route 2022

100 kilometer route 2022

150 kilometer route 2022

De 2 langste routes doen eerst een paar extra kilometer door de IJsselvallei en gaan langs de hoogwatergeul en via ’t pittige klimmetje op Honcooplaan komen daarna op de beroemde Zuidweg weer samen. Aan het eind van de Zuidweg staat de Knobbel op je te wachten. Achter ’t Harde linksaf richting Nunspeet, de Scheepsbel, Zandenplas en Stakenberg. De 75+100km gaat dan via Elspeet en Vierhouten terug naar Heerde, terwijl 150km een extra lus maakt via Stroe, Kootwijk, Hoog Soeren en Uddel.

Vertrektijden:

  • 150km: van 08:00 uur – 9.00 uur.
  • 100 km: van 08.00 uur – 10.00 uur.
  • 75 km: van 09.00 uur – 10.00 uur.

FAMILIETOCHTEN

Voor kinderen en volwassenen op de stadsfiets of E-bike is er de 25 en 50km fietstocht uitgezet. Deze route is volledig gescheiden van de racefietsroutes en gaat over bospaden en verkeersluwe wegen. Onderweg is er een verzorgingspost bij de Leemcule. De nadruk bij de familietochten ligt echt op het #genieten!

Vertrektijden:

  • 25 km: van 10.00 uur – 12.00 uur.
  • 50 km: van 10.00 uur – 12.00 uur.

25 + 50 kilometer routes:

25 kilometer route 2022

50 kilometer route 2022

15 gedachten over “JHVM – Routes

  1. Goedemiddag,
    Ik heb een vraagje. Is deze tocht van 100 kilometer ook bedoeld voor minder professionele wielrenners en hoeveel tijd heb je om de tocht uit te rijden?

  2. je hebt de hele dag om de tocht uit te rijden. De hele ochtend en middag zijn er mensen van de TC bij vertrek/aankomst aanwezig.

  3. Komen de GPX bestanden van de verschillende afstanden (150 km) nog vooraf beschikbaar?

  4. Ik wil de 150km route oppakken in Stroe waar ik woon. Dit is ongeveer 70km na de start. Er wordt geen GPX vrijgegeven, maar hoe laat is de route uitgepijld?

  5. Ha Rene. Dit jaar gaat de route niet door Stroe. Het dichtstbije op de route is de Aardhuisweg van Apeldoorn richting Uddel. Morgenvroeg vanaf 06:30 zijn verschillende groepen onderweg om de pijlen te plaatsen.

  6. Ok, maar dan klopt het routeplaatje op de website niet. Duidelijk is te zien dat de 150km route door Stroe, Kootwijkerbroek en over de Heetweg richting Kootwijk loopt.

  7. Helemaal gelijk. Het is helaas nog de route van vorig jaar…
    toevoeging: Zojuist de routeplaatjes geupdate met de laatste stand van zaken!

  8. Volgens het toertochtenoverzicht van de NTFU is voor de RVM ‘Scan & Go’ mogelijk, maar dat blijkt dus in werkelijkheid niet het geval (‘opgeven alleen op de ochtend zelf ter plaatse’). Ook worden geen GPX-bestanden vrijgegeven. Een beetje ‘retro’, voor mijn gevoel. Past dat nog wel bij het NTFU-predikaat ‘extra goed geregeld” …?

  9. Scan en go wordt gebruikt door de NTFU leden, zodat die zich niet handmatig hoeven in te schrijven.

  10. Vooraf inschrijfgeld voldoen is dus niet mogelijk. Kan er ter plekke (contactloos) gepind worden ?

  11. Waar zijn de verzorgingsposten nu voor de langere routes?

    Jammer dat de routes nu zo afwijkend zijn, dit betekent ook dat de verschillende afstanden niet meer overlappen qua route .

  12. De verzorgingsposten/controleposten staan morgen op deze locaties:
    – Cafetaria “Het Centrum” in ’t Harde (75+150km route)
    – Hoge Duvel (100+150km route)
    – Hotel Restaurant “De Vossenberg” Vierhouten (100+150km route)
    – Molen “De Vlijt” Wapenveld (50km route)
    – Restaurant “Ossenstal” Epe (25+50km route)

  13. Leuke tocht weer! Bedankt voor de goede organisatie! Had nog wel den opmerking.. na de torenberg reed je over fietspad naar beneden.. dit was in mijn ogen te gevaarlijk met al de tegenliggers. Achteraf was de weg beter geweest. Gelukkig ging het net goed..

    Toch bedankt voor alles!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.