Persbericht: TC Heerde overhandigt sponsorbedrag aan Stichting Leergeld

HEERDE-  Het bestuur van de TC Heerde heeft Henk van Kessel van de Stichting Leergeld Noord Veluwe een sponsorbedrag van € 801,- overhandigd.

De stichting Leergeld Noord Veluwe is een vrijwilligersorganisatie die voor kinderen van 4 tot 18 jaar uit gezinnen met een laag inkomen een aantal activiteiten mogelijk maakt. Meedoen met sport, een schoolexcursie of kunstzinnige vorming is voor veel kinderen niet vanzelfsprekend. Zelfs de aanschaf van schoolbenodigdheden levert steeds vaker problemen op. Daarom geeft Stichting Leergeld hen praktische hulp om mee te doen. Dat is goed voor het kind en goed voor de samenleving. Hierdoor kunnen deze kinderen ‘meedoen’ met hun leeftijdgenootjes.

De Rabo Veluwes Mooiste 2017, een toertocht georganiseerd door de TC Heerde, heeft 801 deelnemers opgeleverd. Per deelnemer wordt door de TC Heerde € 1,- afgestaan aan Stichting Leerdgeld.

De TC Heerde (www.tcheerde.nl) is een toerclub bestaande uit een Raceafdeling, een ATB-volwassenen- en een ATB-jeugd afdeling. Een actieve vereniging die trainingen in binnen- en buitenland verzorgt voor haar leden en voor niet leden drie keer per jaar uitgepijlde en drukbezochte toertochten op de Noord Veluwe organiseert. Uiteraard is de TC Heerde primair een vereniging voor fietsers en de focus ligt primair op fietsen. Voorzitter Hans Tabak: “We zijn uiteraard een fietsvereniging maar we willen ook een vereniging zijn met een open oog voor de omgeving waarin wij verkeren. Maatschappelijk verantwoord verenigen streven we na”. Reden voor de toerclub om de Stichting Leergeld voor een periode van drie jaren te sponsoren.

Reacties zijn gesloten.