Van de Eifel, de Ketting, Frau Merkel en afdalen…..

Van de Eifel, de Ketting, Frau Merkel en afdalen…..

Afgelopen zaterdag, 22 augustus, hebben 15 leden van de TC HEERDE de heuvels van de Eifel bedwongen. Dertien leden van de A-groep en twee leden van de B-groep. Het was weer een prachtige dag, met alle plezierige ingrediënten erbij. Zon, perfecte route, biertje nadien, prima temperatuur en een mooie omgeving (alhoewel enkele leden na de inspanning en tijdens de ontspanning  aangaven dat ze slechts asfalt gezien hadden). Maar ook: slaap, vermoeidheid, zweet, kramp en brandende voeten. Geen valpartijen, panne of lekke banden, hoewel tijdens de terugweg in de auto (!) de beide (!) banden van de fiets van Rene al sissend het leven gaven! Kortom weer een perfecte, door Jan en Helko, georganiseerde route. Beide heren kregen na de tocht dan ook terecht een applaus.

De redactie heeft een drietal opvallende aspecten van de tocht hieronder beschreven:

 

De Ketting

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100Vooraf: de redactie van de Website heeft besloten in het verhaal van ‘de Ketting’ de hoofdpersoon in kwestie te voorzien van initialen.  Ook op de gepubliceerde foto’s waarin deze persoon  voorkomt, is het gezicht van de persoon in kwestie voorzien van een zwart balkje. Deze maatregelen zijn door de redactie genomen in verband met serieuze privacy overwegingen.

In Heerde op de bewuste zaterdag 22 augustus stapten twee leden van de TC HEERDE nietsvermoedend en argeloos ’s morgens om 06.00 uur achterin de auto van de heer R.V. te H. Na enig onschuldig verbaal over en weer, vindt Peter onder de voorstoel van de auto een lange ketting, voorzien van sloten en vastgeketend aan het chassis van de auto. Een werktuig dat volgens een andere inzittende en deskundige terzake  – Herman – veelal te vinden is in obscure kelders. Het drietal mede inzittenden hebben vervolgens de heer R.V. te H. indringend en langdurig geconfronteerd met deze duistere vondst. R.V. te H weigerde echter tijdens de autorit geloofwaardige tekst en uitleg te geven omtrent de aanwezigheid en bedoeling van dit ogenschijnlijk martelwerktuig. Tijdens de terugweg begaven als klap op de vuurpijl de beide fietsbanden van de heer R.H. te V. het. Zonder enige aanleiding. Spanning! In deze auto gebeuren vreemde, spannende dingen……!!

Het, ijlings geïnformeerde, bestuur heeft inmiddels besloten de kwestie aan te kaarten tijdens de Algemene Leden Vergadering 2016 om aldaar, in besloten kring en met inachtneming van de noodzakelijke privacy, de naakte waarheid boven tafel te verkrijgen.

 

Frau Merkel
Het is ons opgevallen dat de heuvels van de Eifel geterroriseerd worden door super hard rijdende motorrijders. Duitsers fietsen niet maar zijn gemotoriseerd en razen als “Germanische Teufel” door de bergen van de Eifel en dat geldt overigens ook voor vele automobilisten. Ze slaan daarbij weinig tot geen acht op fietsers en gedragen zich fietsonvriendelijk. Het bestuur van de TC HEERDE wil haar zorgplicht getrouw invullen en kan dit niet over haar kant laten gaan! Het bestuur  heeft aldus, na indringend spoedberaad op de zaterdagavond, besloten Bundeskanzlerin Angela Merkel een brandbrief te sturen met de harde eis om deze ongewenste situatie subiet aan te pakken. De laatste passage uit deze brief is hieronder gepubliceerd:

“……………………………………….. realiseren sie sich geehrte Frau Merkel das seit anfang der zweiten Weltkrieg wenig geanderd ist. Auch damals war ihre Armee schon motorisiert weil unsere Armee auf Fahrrader der Angriff suchte. Das nimt nicht weg das wir der Krieg gewonnen haben und das kan wieder passieren! Also: wenn Sie der Totalen Krieg wunschen dann sind wir wieder bereit! Also nehmen sie die von uns gewunschten masnahmen!

Der Vorstand des Vereins”

 

Afdalen

Het eerste deel van dit artikel (“de Ketting”) is vanzelfsprekend totale onzin. Het tweede deel (“Frau Merkel”) is deels waar. Om de balans te herstellen is dit deel volledig serieus van inhoud.

Veel leden van de TC HEERDE, bijna allen, dalen af met de handen bovenop de remgrepen. We willen geen Betje Weter spelen maar dat is bij zo’n super ervaren groep fietsers merkwaardig. Het stuur behoor je, in de afdaling, vast te houden in de drops (kromming) hierdoor heb je veel meer controle en kan je beter bij de remmen. Je brengt tevens je gewicht omlaag waardoor de balans beter wordt en je komt daarmee ook nog in een aerodynamische houding (buik wel inhouden). Er is geen prof wielrenner die afdaalt met de handen bovenop de remgrepen. 

 

En zo was het op zaterdagavond nog lang onrustig in Heerde……

4

eifel 2015 deel 2

 

Reacties zijn gesloten.